اطلاعات کنسول PS5 تاریخ انتشار، شایعات، مشخصات، بازی ها، و احتمالا کدنویسی برای پلی استیشن بعدی سونی
اطلاعات کنسول ps5 تاریخ انتشار PS5 ممکن است دیرتر از شما باشد. باور کنید یا نه، بیش از شش سال از زمانی که PlayStation 4 رویداد را در شهر نیویورک در تاریخ 20 فوریه 2013 برگزار کرد، وجود داشته است. معمار سیستم PS4 Mark Cerny تایید کرد که کنسول شکل خود را به شکل پاورپوینت – بر اساس یک “PC Supercharged” معماری “- یک پردازنده x86، گرافیک AMD Radeon HD 7850 و پردازنده GDDR5 RAM 8 گیگابایتی خواهد داشت. با توجه به این که این مشخصه ها بیش از نیمی از دهه قبل از یک بازی کامپیوتری ساخته شده از امروز ساخته شده است، تنها زمان بازی قبل از بازی کردن بازی های PS5 در اتاق نشیمن ما، کنترلرهای DualShock 5 و شاید PSVR 2 است.
با دو پردازنده قدرت پردازشی محاسباتی، PS4 میتواند تعداد چند ضلعی را که در زمان واقعی توسط سلف خود یعنی PS3 ارائه شده است، دو برابر کند. فکر کنید که بهترین بازی های PS4 در حال مقایسه با PS3 است. لازم به ذکر است که این نوار برای PS5 تنظیم شده است، کنسول باید بیش از آستانه عملکرد نه تنها PS4 اصلی باشد، بلکه PS4 Pro 4.2-teraflop و 4K قابل حمل نیز در نوامبر 2016 منتشر خواهد شد. همچنین باید رقابت کند با توجه به شلمر مایکروسافت، با ایکس باکس یکی X، کنسول قدرتمند ترین جهان است. و هرچند هنوز اسم آن در هر مقام رسمی مشخص نشده است، اما PlayStation 5 هنوز تایید نشده است.
تاریخ انتشار PS5 و قیمت 500دلار و انتشار 2020
در سال گذشته، در مصاحبه ای با Financial Times، مدیر عامل Kenichiro Yoshida
تاکید کرد که “لازم است” برای سونی “داشتن یک سخت افزار نسل بعدی”. در گزارش
جداگانه ای برای وال استریج جورنال، مدیر عامل شرکت سونی تعاملی سرگرمی جان
کدهرا در یک پنجره انتشار بالقوه اشاره کرد و اظهار داشت که “مرحله بعدی” در بخش
او در سه سال آینده آماده می شود. در عین حال، شرکت لیزر بر روی عرضه بازی های
انحصاری تمرکز دارد و همچنان به پشتیبانی از سرویس های اشتراکی مبتنی بر آنلاین
خود یعنی PlayStation Plus، PlayStation Now و PlayStation Vue می پردازد. سونی
قصد دارد این برنامه را تا سال مالی سال 2020، تا پایان 31 مارس سال 2021، تمام کند.
این با آنچه که سونی اخیرا در جلسه استراتژی شرکتی اظهار داشت، همخوانی دارد.
با توجه به موفقیت گسترده PS4، این شرکت تاکید کرد: “نقش حیاتی” پلت فرم موجود
آن است. پلی استیشن 4 اعلام کرده است “موتور سهولت در تعامل و سودآوری برای سه
سال آینده باقی خواهد ماند.” این شرکت افزود که کنسول نسل فعلی خود دارای “لیست
فوق العاده نصب بازی ps5 منحصر به فرد هنوز هم آمده است. ” همانطور که در این
نمایشگاه تأیید شد، هنر جعبه برای Last Of Us نشان داده شده است: قسمت 2،
Death Stranding و Ghosts of Tsushima، که نشان می دهد توسعه این عناوین به
PS5 مهاجرت نمی کند. خوب، حداقل انحصاری نیست ما هنوز هم می توانیم به طور
همزمان در حال پخش نسخه های کنونی و نسل بعدی از تمام این سه بازی اول شخص
بازی های پرفروش است.
سازنده اصلی کنسول PS5
با این حال، اطلاعات کنسول ps5 هیچ دلیلی وجود ندارد که اعتقاد داشته باشیم PS5 نمیتواند
در کنار پشتیبانی پیشرونده برای خود قرار بگیرد. پس از همه، کنسول PS2 فروش پرفروش
ترین سونی تا به امروز – 40 میلیون دستگاه دیگر در هفت سال آینده از زمانی که PS3 منتشر
شد، فروش می شود. اگر چه Sony سقوط کرد و نشانگر فروش چهره های فروشش پس از
عرضه PS4 بود، PS3 هنوز هم به سال 2016 منتقل شد، با خرده فروشان آمریکای شمالی
در ماه اکتبر از کنسول های نهایی خود استفاده می کردند. پس از اینکه شخص سونی
پس از حذف PS4، کنسول جدیدی را به نمایش گذاشت، شخصیتی دیگر نخواهد بود. شاید
این به این دلیل توضیح دهد که چرا چندین تحلیلگر در حال حاضر پیش بینی می کنند که PS5
در سال آینده در سال 2020 به گوشت برسد.
در ماه ژوئیه سال 2019، سازنده اصلی PS5، معمار اصلی PS5 Mark Cerny را به Peter Rubin
خبرنگار سیمی تاکید کرد که کنسول نسل بعدی سونی در سال جاری عرضه نخواهد شد. در عوض،
Cerny گفت، زمان مورد نیاز برای ساخت بازی برای PS5 به حساب می آید، از آنجا که “بیشتر”
توسعه دهندگان در حال حاضر دارای نمونه های سخت افزاری سخت در اختیار دارند.
همانطور که برای قیمت PS5، ما می توانیم به یک گزارش از گجت های NDTV 360 با اشاره
به یک پست پاک شده Reddit در r / xboxone ادعا قیمت قفسه 399 $ است. حتی اگر آن
را توسط یک شخص ادعا شده در انجمن بازی های ویدئویی و جایگزین NeoGAF سالم ResetEra
تایید شده، آن را به راحتی می تواند به حدس زدن چلنج با توجه به نسل فعلی PS4 نرم افزار
شما را به همان مقدار را تنظیم کنید.
قیمت کنسول ps5
اطلاعات کنسول ps5 کاربر Reddit، نوشتن تحت نام مستعار Novamonbasa، می گوید PS5
از تاریخ انتشار اولیه آن برنامه ریزی شده است، و توضیح می دهد که “هدف 2019
بود”، اما سونی مجبور شد تا برای برخی از دلایل ناشناخته، کنسول را به تاخیر بیاندازد.
کاربر افزود: من تاریخ واقعی را نمی دانم. “می تواند در اوایل سال 2020 باشد.”
گفته می شود، نظر جدیدی از Cerny نشان می دهد قیمت PS5 می تواند بالاتر از قیمت
راه اندازی PS4 باشد. Cerny با صحبت کردن با Wired گفت: “من اعتقاد دارم که ما می توانیم
آن را در SRP منتشر کنیم که به سبب ویژگی های پیشرفته آن، به علاقه مندان به بازیگران
جذاب خواهد بود.”
برای من به این معناست که: قیمت با آنچه در زیر کاپوت قرار دارد، متناسب است و چون
قدرتمندتر است، گران تر خواهد بود. به نظر می رسد که ظاهرا کاملا تحت هود PS5 وجود دارد،
من می خواهم آن را تقریبا 499.99 $. فقط زمان می تواند بگوید.
همانطور که می توان فرض کرد پلی استیشن بعدی به نام PS5 به نام ساختار معمول
قراردادهای نامگذاری سونی نامیده می شود، کاربر Gemüsepizza در ResetEra، بازی
های محبوب خود را با نام “Erebus” در موتور Unreal Engine 4. پایه های Orbis (PS4)،
Project Morpheus (PlayStation VR) و Neo (PS4 Pro)، فرض بر این نکته است که
سونی اسم کاتالوگ Geek را دوباره در کدنویسی داخلی خود ارجاع خواهد داد. اریبس،
خدای تاریکی که از هرج و مرج متولد شد، متناسب با این لایحه است.
نام دیگری که در اطراف کارخانه شایعه شناور است، پروژه است. با صحبت کردن با
GamesRadar به طور مستقیم، منبعی که با موضوع آشنا است، در یک گفتگوی
خصوصی به ما درباره پروژۀ P اطلاع داده است.
مشخصات PS5 و عملکرد: Ryzen، Navi، رزولیشن 8K
اطلاعات کنسول ps5 به گفته یورگامر، سونی در حال کار با AMD است، با توجه به سخت افزار
داخلی PS5، به عنوان PSU و PS4 Pro با استفاده از APU های قدرتمند مبتنی بر معماری ریز
پردازندهJaguar Red Team ، جای تعجب نیست. در حالی که PS3 وانیلی دارای مجموعه ای از
دو ماژول چهار هسته ای با سرعت 1.6 گیگاهرتز در هر هسته بود، پردازنده PS4 Pro با
فرکانس 2.13 گیگاهرتز در هر هسته به کار خود ادامه داد و نشان داد که عملکرد CPU 33٪
است. در سمت گرافیکی، GPU PS4 Pro به فرکانس 911 مگاهرتز تنظیم شد، که حدود 14٪
بالاتر از PS4 اصلی بود. برای اندازه گیری وسیع تر، شما می توانید PS4 1.84 teraflop
را با 4.2-teraflop PS4 Pro مقایسه کنید.
با این حال PS5 بر خلاف PS4 و شرکای حرفه ای آن، بر اساس بیشتر سیلیکون معاصر است.
دو سال پیش، در سال 2017، پردازنده های Ryzen مبتنی بر معماری Zen، پیشگام AMD،
ممکن است توسط پردازنده های نسل 2 نسل RYZN که در ماه آوریل گذشته جایگزین شده
بودند، جایگزین پردازنده های نسل 2 ریزن شدند، اما این یک برنامه ریز اصلی از گروه پیشرفته
فناوریSony را از اشاره به آنها متوقف نکرده است چندین بار در یک سری از پاکسازی کد که
در GitHub نوشت. پیدایش این پدیده، اخبار لینوکس بود و وبسایت فورنیکس را مرور کرد، که
برنامه نویسرا به عنوان سیمون پالگریم معرفی کرد، یک مهندس تحقیق و توسعه که در حال
کار بر روی کامپایلر PlayStation برای Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) بود.
مطمئنا با ناراحتی فکر می کنم که کنسول نسل بعد می تواند بر روی سخت افزار سه ساله تا
زمان عرضه آن اجرا شود. خوشبختانه، در ماه ژوئن سال گذشته، چند منبع صنعتی که با همکاری
فوربس، جیسون Evangelho صحبت میکردند،
navi
اطلاعات کنسول ps5 تحت پوشش نامعلوم بود تا برخی از گزارشهای اشتباه را در مورد آنچه که
واقعا تحت هود PS5 است، روشن کند. پیش بینی آنها؟ حداقل برای گرافیک آن، PS5 قصد دارد
معماری پردازنده نسل گذشته Zen را در ارتباط با معماری گرافیکی Navi که تازه نشان داده شده
AMD است، استفاده کند.
منابع Evangelho ادعا می کنند که Navi به طور خاص برای سونی و PS5 توسط یک تیم
مهندسی برای Raja Koduri سرپرست گروه سابق AMD Radeon Technologies گروه
طراحی شده است. اگر اعتقاد بر این گزارش ها، تا دو سوم از مهندسان Koduri تنها به
Navi اختصاص داده شده بود در حالی که گرافیک Vega نسل قبلی نسل AMD در حال
توسعه بود. از آنجا که مدیر عامل دکتر لایو سو خواستار اولویت بندی مشتریان نیمه
سفارشی AMD، مانند سونی، Vega به عنوان یک شهروند درجه دو رفتار شد. این
می تواند به توضیح مبارزه تجاری Vega در بازار کارت گرافیک کمک کند. خب، این همه
و همه معادله معادن.
این گزارش که فوربس با آنچه که در اواسط آوریل گزارش شده است، با آنچه که
توسط Wired گزارش شده است، هرچند با پیچ و تاب: نه تنها PS5 از یک سیستم
سفارشی بر روی تراشه (SoC) بر اساس معماری RAZRY 3000 و Navi AMD
استفاده خواهد کرد، ردیابی اشعه، احتمالا در زمان واقعی. با توجه به بهینه سازی
مناسب، بازی ها می توانند نوردهی واقع گرایانه و سایه ها را در نتیجه نمایش دهند.
در همان مصاحبه، Cerny ادامه داد: “ردیابی پرتو می تواند پیشرفت های صوتی را برای
بازیکنان و توسعه دهندگان به طور یکسان انجام دهد.
اسکارلت
اطلاعات کنسول ps5 از سوی یکی از محصولات سخت افزاری برجسته PC به نام APISAK در
توییتر، احتمالاSoC PS5 در سال گذشته کشف شد. تعدادی از روزنامه نگاران فن آوری معتبر در
نشریات مورد اعتماد با نام “Gonzala” متقاعد شده اند که در حال جمع آوری آن با Erebus سونی
یا نسل بعدی کنسول های مایکروسافت است که به نام “اسکارلت” نامگذاری شده اند.
سومین احتمال این است که گونزالا در دسته بعدی سیستم های پلی استیشن و ایکس
باکس استفاده خواهد شد، هرچند براد سامسون، مدیر اجرایی تورنت، در ماه دسامبر در
کانال شخصی یوتیوب خود اعلام کرد که اسکارلت از تراشه 8 هسته ای AMD Zen 2
ساخته شده در 7 فرآیند تولید نانومتر (nm).
Gonzala’s full codename به طور کامل نوشته شده در یک پست مرتبط Imgur نشان
می دهد که برای کنسول های بازی و نه PC ها ساخته شده است. در واقع، به جای
معماری جداگانه خود، Gonzala به نظر می رسد یک همگرایی frankensteine از ذن و
ناوی، دارای هشت هسته و یک ساعت پایه 1GHz اگر به نظر می رسد غیر قابل تحسین
است پس با ما بمانید: ساعت تقویت آن به 3.2GHz می رسد. در مقایسه با GPU های
PS4 Pro در 2.13 گیگاهرتز است. برای محرومیت ریاست محسوب می شود، این نوع
قدرت به PS5 یک افزایش نظری بیش از 50٪ می دهد.
گرافیگ
با این حال ممكن است ظاهرا نظراتش ممكن است به نظر برسد؛ اما به نظر میرسد
كه امكان استفاده از AMD در PS5 وجود دارد. ما می توانیم بجای شایعاتی که از سوی
نینتندو یا اینتل به سرقت تیم فضایی کنسول سونی برسیم،
بگذاریم. به غیر از این، به هیچ وجه نشان نمی دهد که PS5 چه خواهد بود یا چه چیزی
می تواند از سیستم PS5 در تراشه انتظار داشته باشد.
بازاریابی صحبت می کند، به اندازه کافی خوش بینانه به شما هیجان زده است.
مبهم به اندازه کافی برای ما بی اطلاع است. به سادگی گذاشتن، بیانیه ای نیست.
قیمت پست “Redirect” که ما پیش از آن مطرح کرده بودیم، یک پیشبینی دقیق تر
و شاید مشکوک برای PS5 بود. پردازشگر سفارشی پردازنده AMD Zen 2 و گرافیک
Navi با مشخصاتی از جنبه های 360:
پردازنده: 8 هسته سفارشی، 16 نانومنت Zen 2 CPU
گرافیک: Navi سفارشی (8+ teraflops)
RAM: 12 گیگابایت GDDR6
ذخیره سازی: 1TB SSD
قیمت: 399 دلار
اطلاعات کنسول ps5 در همین حال، اولین کارت گرافیک 7nm AMD، Radeon VII مبتنی
بر Vega، چند ماه پیش منتشر شد. از آن، ما معیارهایی را که به ما نگاهی اجمالی از
آنچه که ما از عملکرد PS5 می توانیم انتظار داشته باشیم، دیده ایم. با وجود اینکه این
معماری بر اساس معماری فعلی نسل AMD است، کلمه در خیابان این است که
Radeon VII پردازش تولید 7 نانومتری خود را با GPU های اولیه Navi به اشتراک
می گذارد. AMD ادعا می کند که Radeon VII می تواند Devil May Cry 5 را در 4K اجرا
کند و “خیلی بالاتر از 60fps”، هر چند که این بازی به طور خاص مورد نیاز سیستم مورد
نیاز خود نیست، که توسط سایت شخصی ما PC Gamer منتشر شده است.
Radeon
مهم نیست که چه قدر قدرت رادون VII دارد، شایان ذکر است که کارت گرافیک
تنها 700 دلار هزینه دارد. بر اساس قیمت کنسول گذشته، ما می توانیم فرض
کنیم PS5 به عنوان یک کل هزینه کمتر، محصول جدایی تاریخی از پردازنده و گرافیک
بازار کنسول است. در PS4 و PS4 Pro هر دو به یک تراشه ی یکپارچه متصل شدند،
که AMD آن را یک APU یا یک واحد پردازش شتابی می نامد. از زمانی که PS3 با
پردازشگر اختصاصی خود و GPU «واقعیت سینتی سایزر» Nvidia RSX وجود نداشته
است، این دو جزء متمایز از سخت افزاری هستند که مستقل از یکدیگر عمل می کنند.
هنگامی که شما در مورد آن فکر می کنید، این قابل درک است که سونی از گرافیک
انویدیا برای نسل دوم در یک ردیف خجالت می کشد. به رغم وجود شهرتی عالی در
تیم کارت گرافیک مصرف کنندگان، به ویژه در پایان، طراحی کنسول، پردازنده مرکزی
و پردازنده گرافیکی را به یک تکه مرگ متصل می کند. به جز این که ما در مورد
Radeon VII و اجزای PC Ryzen از گذشته می دانیم، از این نوشتار، ما اطلاعات کافی
درباره APU مبتنی بر Navi و Zen PS5 برای به دست آوردن توانایی های آن را نداریم.
به گفته این شرکت، در کنفرانس Inter BEE که در ماه دسامبر در توکیو برگزار شد،
سونی با ما درگیر یک قطعه گیم پلی هیجان انگیز بود که احتمالا در PS4 وجود نداشت.
طبق گفته TweakTown، این شرکت در نمایشگاه LED Display System (CLEDIS)
Crystal از تکنولوژی تلویزیون استفاده کرده است. عنوان این عنوان نامناسب بارزولوشن
7680 x 4320 (8K) و نرخ فریم 120 فریم در ثانیه (fps) است.
بازی ps5
نویسنده آن قطعه، آنتونی Garreffa، به نظر می رسد معتقد است که فیلم
که تنها 12 ثانیه طول می کشد نشان می دهد نسل بعدی Polyphony دیجیتال
Gran Turismo عنوان. و اگر صادق باشیم، این ادعای بیش از حد عجیب نیست.
مدیر عامل Polyphony، کازانوری یاماچی، در مصاحبه ای با Finder.com گفت که
دارایی های هنری برای بازی 2017 خود Gran Turismo Sport برای PS4 Pro بیش
از حد مورد استفاده قرار گرفته است و استودیو می خواهد “برای نسخه های آینده
کنسول” ” مطمئنا غیرممکن است که بطور قطع بگویم که یک ویدیو ویدئویی تصادفی
توسط یک کاربر YouTube که خود را “ERT tomke3sgte” نامیده است، در اینترنت پخش
می شود، در واقع مربوط به Gran Turismo یا Polyphony Digital است. شاید این یک
نسخه ی نمایشی تکنیکی است که صرفا برای اهداف بازاریابی طراحی شده است.
8k
اطلاعات کنسول ps5 همانطور که برای 8K 120fps مشخصات، سونی پشتیبانی 8K
پشتیبانی از PS5، هر چند جزئیات گرانولی تیره است. به عنوان مثال، ما نمی دانیم که
آیا هر بازی بطور طبیعی در 8K اجرا خواهد شد یا اینکه سونی به سادگی به توسعه
دهندگان اجازه می دهد تا عناوین را با استفاده از تکنولوژی روزانه شطرنجی موجود
خود ارتقا دهند. همچنین هیچ اشاره ای به میزان تجدید نظر وجود ندارد. سخت افزار،
عجیب ترین چیزی که ما می دانیم برای یک واقعیت این است که PS5 خواهد SSD
استفاده کنید. در حالی که جوش های آن تا حد زیادی مشخص نیست، Cerny ادعا
کرد که از نظر هر پهنای باند خبری سریع تر است از هر نوع SSD که می توانید برای
کامپیوتر خود خریداری کنید. در یک تظاهرات اولیه، ما مرد عنکبوتی را با بار 90 بار بار
سریع تر از PS4 دیدیم. به هر حال ممکن است، مگر اینکه آن را در کمترین تنظیمات
گرافیکی ممکن است، حتی گرانترین بازی کامپیوتری برای اجرای آخرین بازیهای
با رزولوشن 8K تلاش خواهد کرد. و 120 فریم در ثانیه شما می توانید این را به طور
کامل فراموش کنید. واقعیت سختی این است که ما نمیدانیم چه نوع انحصاری سونی
تا این صفحه 8Kبا شکوه روبرو شده است. برای همه ما می دانیم، این می تواند کارت
های RTXدو کارت گرافیک Nvidia Titan Hardy داشته باشد. حالا که می خواهیم ببینیم
تا زمانی که این واقعیت امکان پذیر نخواهد بود در قلمرو دور از رایانه های شخصی ، ما
نمی توانیم بازی های 8K 120fps را در کنسول خانگی پلی استیشن بپردازیم. اما پس
از آن، ما قبلا اشتباه کرده ایم.
برگرفته از سایت gamesradar